Vi reserverer oss för eventuella tryckfel samt slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att färgåtergivningen är korrekt eftersom det kan variera beronde på bildskärm, fotokvalitet och upplösning. Om du är osäker på något, hör av dig. Vi hjälper dig så gärna!

Ångerrätt - enligt distansköplagen

Kontakta oss alltid på info@bimi.nu innan du skickar tillbaka en vara. Detta gäller när du vill använda din ångerrätt, garanti- eller reklamationsrätt samt vid leveransskador.

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansköplagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder, via telefon eller internet har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen gäller inte presentkort.

Vid köp av en vara som inte finns på lager, är specialtillverkad eller på annat sätt är anpassad för dig gäller inte ångerrätten.

Ångerrätt gäller ej företagskunder.

Läs mer här: Konsumentveket om ångerrätt

Returer

Om du vill returnera - hör av dig till oss på info@bimi.nu  Märk mailet med ditt namn och ditt ordernummer.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en vara till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp (ej frakten) senast inom 10dagar från det att vi mottagit och godkänt returen. Som kund betalar du eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Om vi anser att produkten kommer tillbaka på i ett sådant skick att vi ej kan sälja den till fullpris igen kan vi besluta om värdeminskning. Konsumenten ansvara för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Returen skickas till

BiMi AB

Trädgårdsgatan 1

451 31 Uddevalla

 

Det är viktigt att returen skickas till ovan adress och inte till ett ombud. Vi har inte möjlighet att hämta ut paket som kommer till ombud utan paketet ligger då kvar hos ombudet till det skickas tillbaka som retur till dig. Detta medför extra kostnader för dig som kund.

När du skickar paket till oss är det viktigt att du anger avsändare och bifogar ordernumret i paketet.

Garanti -  och reklamationsrätt  - enligt Konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin gäller endast ursprungliga fel, dvs. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering, eller annan konfiguration av produkten.

Är det fel på en vara kan du enligt konsumentverket bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller häva köpet och få pengarna tillbaka. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.

Läs mer här:  Konsumentverket om reklamationer

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom det krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där kan garantitiden variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt ifrån leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta oss.

Vi följer Konsumentköplagen och Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer

 

Undrar du över något är du alltid välkommen att kontakta oss