Leveransvillkor

Vi samarbetar med Postnord och Schenker PrivPak för att leverera våra beställningar. 

Leveranstiden är normalt ca 3–5 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att vi skickat din beställning. 

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. 
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Ej uthämtade leveranser 

Om du inte hämtar ut ditt paket från utlämningsstället debiteras du 400 kr (returfrakt + administrativa kostnader). Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp. Du måste alltid meddela oss om du vill reklamera, byta eller returnera din order.

Hämta i butik

Om du bor i närheten av vår butik i Uddevalla kan du välja Hämta själv i butik som leveranssätt. Då hämtar du själv dina produkter under butikens ordinare öppettider, som är vardagar 12-18 och lördagar 10-15. När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter i butikens kassa med kort eller kontanter. Obervera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så du inte åker ut i onödan.

 

Har du frågor är du välkommen att kontakta oss!